S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

ZAJÍMAVOSTI » Ostatní
Definice značkového oleje

Co je to značkový motorový olej ...

Prodáváme pouze ty oleje, kde je znám skutečný výrobce a oleje, které si velké automobilky nechávají vyrábět pod vlastím jménem, Mazda-Dexelia, BMW Quality Oil, Ford Oil a další.
Za  značkový olej u nás na e-shopu považujeme olej, který vyrobil renomovaný výrobce
s tradicí a který je dlouhodobě známý, například z reklamy v motoristickém sportu :

YACCO, ExxonMobil, Castrol, Motul, Motorex, Agip, Selenia, Total,

Texaco , Shell, Valvoline, Elf, Mogul a MOL (Slovnaft) .

Pouze u olejů renomovaných výrobců s dloholetou tradicí a s úspěchy v motoristických soutěžích
je určitě garantováno, že normy uvedené na obalu olej opravdu splňuje a prošel všemi příslušnými atesty a motorovými zkouškami.

Běžně se prodávají levné oleje a nejlevnější oleje

značek a výrobců, o kterých nikdo nikdy neslyšel a nikdo neví, kde mají rafinerii, ale splňují podle nálepky na obalu oleje všechny nejnovější specifikace a normy. Jediným cílem je v tomto případě zaujmout cenou na úkor kvality. Věřte tomu, že prodejci těchto olejů, je ve vlastních autech nepoužívají.
V současné době je cena značkových olejů díky krizi tak nízká, že není potřeba hledat ještě levnější alternativy.
Následná oprava poškozeného motoru vlivem nekvalitního oleje, například vydřené vačky motoru se vstřikováním Pumpe-Düse nebo zničený filtr pevných částic DPF, tuto velmi malou úsporu na oleji stonásobně prodraží.

Proč značkový olej

Proč značkový olej

Na internetu jsou dostupné články na téma „Mazivářské mýty“. Tyto články jsou velmi dobře a populárně napsané, tak aby problematiku motorových olejů dobře pochopili i obyčejní motoristé. Je ale třeba číst tyto články velmi pozorně, protože spousta motoristů pod tlakem médií, která jsou plná ekonomické krize a pod nabídkou prodejních řetězců dávajících vše "zdarma, v akci, ve slevě a v kvalitě obchodního řetězce", snadno podlehne představě, že vše je vlastně stejné, tak proč platit víc.

Citace z článku:

„Minerálních olejů je dnes celá řada a vyrábějí se v různých stupních kvality. Ty nejlepší z minerálních olejů jsou dnes natolik kvalitní, že není žádný významný rozdíl mezi těmito minerálními a syntetickými oleji. Oba dva typy olejů mohou zabezpečit naprosto shodnou výkonnost a kvalitu motorového oleje.“

Otázka:

1. Co se v míchárně olejů skutečně používá?

2. Jak je garantováno, že v nejlevnějším motorovém oleji, jsou použity zrovna ty nejlepší a certifikované minerální oleje?

3. Co je to „významný rozdíl“?

4. Co „mohou“ a co „určitě“ zabezpečí ?

Odpověď:

1. Spotřebitel se toto nedozví, jedinou orientací je cena. Čím levnější olej, tím nižší jistota kvalitního základového oleje a aditivačního balíku

2. Nijak, pouze renomovaní a zavedení výrobci dávají jistotu kvality

3. „Významný“ rozdíl není, ale přesto tam nějaký rozdíl je. Jaký? Nevíme, co je z pohledu autora významné nebo méně významné, ale z pohledu například našeho použití v konkrétním autě se to může projevit velmi významně.

4. Obecná prohlášení velmi zjednodušují a zastírají fakta. Spotčebitele by mělo zajímat, co olej skutečně zabezpečí a ne co „možná“ může zabezpečit.

Z toho vyplývá, že je velmi důležité porozumět tomu, co chtěl autor říci a jaká jsou rizika.

Zkušený motorista, který najede hodně km ve smíšeném provozu a vyžaduje od automobilu spolehlivost, má na motorový olej následující požadavky:

- minimální opotřebení motoru

- rezervu, pokud nestihne včas vyměnit olej v motoru

- stabilitu, dobré vlastnosti při krátkých jízdách

- dobré mazací vlastnosti při vysokém zatížení v létě

- dobrou startovatelnost a rychlé promazání motoru v zimě

- nízkou spotřebu motorového oleje

Pokud s autem pravidelně jezdíte, chcete mít motor v dobré kondici a eliminovat možné závady dílů motoru podléhající mazání na minimum po celou dobu ježdění. Volte proto oleje od renomovaných výrobců a jimi určených distributorů, kde máte jistotu originálního a neprošlého balení.

Tvrzení, že motorista dostane stejnou kvalitu a stejné vlastnosti u oleje např. 5W-40 za 85,-Kč, když olej této viskozity renomovaného výrobce to stojí 230,- Kč, je zavádějící a velmi pravděpodobně nepravdivé. Kdyby to bylo tak jednoduché, drahé a opravdu plně syntetické PAO nebo Esterové oleje by se nevyráběli a vysoce výkonné oleje by se dělali jen z minerálního základu skupin II a III. Proč tedy tomu tak není? Protože minerální základový olej, který se kvalitou „téměř“ vyrovná syntetickému základovému oleji skupiny IV a V, je skoro stejně tak drahý a úplně se mu stejně nevyrovná, např. v odolnosti při vyšších teplotách nebo oxidační stabilitě.

V ceně značkového oleje se zákonitě musí projevit jeho vývoj, vlastnosti a kvalita surovin použitá na jeho výrobu. Jistota, že tyto vlastnosti skutečně obdržíte, tj. cena za značku, bohužel něco stojí.

Rizika mícháren levných olejů jsou ta, že míchají produkt, jehož skutečné vlastnosti si nemohou přímo ověřit, musí se spolehnout na deklarované atesty vstupních surovin, které mohl někdo „vylepšit" a upravit za zcela jasným účelem. Vzhledem k požadavku na maximální zisk je nákup základových olejů a aditiv podřízen minimální nákupní ceně, ale kvalita levná není. Rizika jsou jasná a jestliže je někdo chce podstoupit, proč ne.

Nechceme nikoho přesvědčovat, každý má právo výběru, naším cílem bylo pouze vysvětlit rizika různých pohledů na danou problematiku.